Landen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Laura Bijkerk - WaarBenJij.nu Landen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Laura Bijkerk - WaarBenJij.nu

Landen

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Februari 2020 | Indonesië, Sanur

Koffers inpakken is zo’n vaardigheid die je alleen leert door het vaak te doen. Zoals veters strikken. De eerste keer ben je vooral bezig met het hoe. Je maakt een lijstje: wat moet daar op komt en te staan? Welke spullen heb ik echt nodig en wat kan thuis blijven? Je loopt wat te klungelen, want je kunt op voorhand niet altijd goed inschatten wat je wel en niet gaat gebruiken. Aan het eind van de reis pak je de koffer uit en kom je erachter dat je helemaal die 4 schoenen en dat jurkje niet aan hebt gehad.

Maar dan reis je vaker en vul je je checklist steeds opnieuw aan met tips voor jezelf. Je wordt steeds handiger in het inpakken en kunt inschatten welke spullen uiteindelijk toch niet worden gebruikt, of op locatie ook te koop zijn (en vaak goedkoper, zoals zonnebrand).

Heb ik, als ik op Bali aan het duiken ben, bijvoorbeeld echt 4 soorten schoenen nodig? Heb ik er veel aan als ik mijn mooiste en nieuwste jurkje meeneem? Moet ik mij niet meer focussen op de spullen die mee moeten voor het duiken, zoals het pak, de vinnen, de laarsjes, de duikcomputer, het kompas, het masker, de snorkel, de SMB (opblaasbare boei)? 

Mijn checklist zit fantastisch in elkaar, op een soort ‘doorgewinterde reizigers’ niveau. Maar dan… Is er ruimte over in de koffer en zitten uiteindelijk, naast de duikuitrusting, toch ook die leuke sandaaltjes en dat schattige jurkje in de koffer.

Dan de reis. Ik kan een mooi verhaal gaan vertellen over hoe fijn mijn laatste weken waren in Nederland. Maar op dit moment voelt alles nog wat onwerkelijk. In een tijdspanne van zo’n 2 weken heb ik mijn laatste werkdag als juf gehad, heb ik koffers ingepakt voor ik-weet-niet-precies-hoe-lang, heb ik afscheid genomen van mijn lieve familie en vrienden en zit ik nu aan de andere kant van de wereld. Het vliegtuig is sneller geland dan ik.

Maar dat is een van de redenen dat ik zo dol ben op Bali. Tijd is slechts een hulpmiddel en geduld is een prachtig goed. Ik ga de komende dagen landen, om me heen kijken en duiken.

Tot snel!


  • 11 Februari 2020 - 09:25

    Aluda:

    Mooi verhaal en foto's. Direct al aan het uitpakken, goed bezig. Straks maar even het zwembad innen dan een Bintangetje.

  • 12 Februari 2020 - 15:47

    Pake En Beppe:

    Wat geweldig Tetsie zit hier om het mij het wat duidelijk te maken Komt vast goed . Heel veel Plezier en tot Later,, Pake & Beppe.

  • 15 Februari 2020 - 13:55

    Oma Van Der Heide:

    Hallo Laura,

    Hoorde van je moeder dat je een goede reis hebt gehad.
    Je bent de diepte dus al in geweest.....
    Succes daar, geniet van het grote avontuur en doe voorzichtig!

    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 09 Juli 2019
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 7784

Voorgaande reizen:

10 Februari 2020 - 01 Augustus 2020

Duikopleiding op Bali

11 Februari 2013 - 24 Juni 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: