Een moeilijk besluit - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Laura Bijkerk - WaarBenJij.nu Een moeilijk besluit - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Laura Bijkerk - WaarBenJij.nu

Een moeilijk besluit

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Maart 2020 | Indonesië, Sanur

In hoofdstuk 1 van mijn Divemaster opleiding staat het volgende:
‘Een Divemaster/instructeur houdt altijd op de eerste plaats rekening met de eigen veiligheid en veiligheid van anderen. Om een veilige situatie te creëren moet je de volgende dingen weten en kunnen:
- Leer meer over het onderwerp
- Leer denken in oplossingen
- Wees conservatief in het maken van beslissingen
- Maak de juiste afweging (door ervaring, observeren van omstandigheden, voorbereiden op een noodsituatie)

Ik heb ook een moeilijke afweging gemaakt. Ik heb besloten dat dit voor mij het moment is om het avontuur op Bali af te breken vanwege de verspreiding van het Corona virus. Het balletje is ongelofelijk snel gaan rollen, want ik had mijn vorige blog nog maar net online staan toen de Nederlandse regering een negatief reisadvies instelde voor alle landen wereldwijd. Het voelde beangstigend dat er zoveel updates in de nieuwsberichten kwamen. Het gaf mij een gevoel van ‘totaal niet meer weten waar ik aan toe ben’. En om heel eerlijk te zijn, een beetje stress.

Maanden heb ik gespaard, weken heb ik gestudeerd, dagenlang heb ik gedoken. Ik heb prachtige mensen ontmoet, nieuwe ideeën opgedaan en veel geleerd in de laatste 5 weken. Ik heb het hier prachtig gehad en ik voel aan alles dat mijn opdracht hier nog niet klaar is.

Maar voor nu: Ik ga naar huis. Dat is de veiligste en de fijnste plek om te zijn in een bizarre situatie als deze.

Tot snel!

  • 19 Maart 2020 - 05:23

    Tetsie :

    Lieve Laura. Inderdaad het juiste besluit genomen. En heeeel erg jammer allemaal. Tot snel. Goede reis terug.

  • 19 Maart 2020 - 06:05

    Francisca:

    Ach lieve Laura....wat kan het raar lopen en wat moet dit moeilijk voor je zijn. Jouw grote droom....
    Maar wat je zelf al zegt...veiligheid gaat voor. Een goede reis terug naar Nederland en heel veel sterkte in deze rare wereld.

  • 20 Maart 2020 - 21:01

    Beppe En Pake :

    Daar is onze Lieve Laura weer op veilige grond dit was voor jou een moeilijke beslissing maar voor ons een opluchting dat je terug komt. en bent … Wij zijn bijna de hele nacht met de mobiele bezig geweest om jou te volgen. De grote opluchting kwam toen je de laatste overstap had gemaakt van Doha naar Amsterdam.. Gelukkig ben je nu in Nederland. Nu lekker nagenieten met allen die jou jullie lief en dierbaar zijn Groetjes en tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 09 Juli 2019
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 7780

Voorgaande reizen:

10 Februari 2020 - 01 Augustus 2020

Duikopleiding op Bali

11 Februari 2013 - 24 Juni 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: