Corona update - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Laura Bijkerk - WaarBenJij.nu Corona update - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Laura Bijkerk - WaarBenJij.nu

Corona update

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Maart 2020 | Indonesië, Sanur

Hoi lieve allemaal,

In roerige tijden als deze is het tijd voor een update: Het gaat goed op Bali, het gaat goed met mij.

Tot een aantal dagen geleden was het Corona virus een onbesproken onderwerp. Nu hebben we het nergens anders meer over. Sinds Amerika de grenzen dicht gooide vorige week en nu ook Nederland en de rest van Europa met strengere maatregelen komt lijkt het virus ineens toch een angst en belemmering te worden.

De Indonesische regering treft de volgende maatregelen om ervoor te zorgen dat het virus zich minder snel verspreidt:
- Mijd lichamelijk contact (ook geen handen schudden)
- Hoest en nies in de de binnenkant van je elleboog
- Was je handen zeer regelmatig.
- Houd je gezondheid in de gaten: eet gezond, en blijf thuis bij een milde verkoudheid.
- Volg de raad van de WHO op.
- Blijf uit de buurt van grote evenementen waar veel mensen bij elkaar zijn.

Niet heel anders dan in Nederland dus. Hetzelfde als in Nederland zijn ook hier nog steeds de grenzen open, maar wordt een deel van de vluchten geschrapt.
Waarschijnlijk worden deze maatregelen binnenkort nog aangescherpt.

En toch. Het verschil tussen Nederland en Bali is waarschijnlijk erg groot. Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe het is om nu in Nederland te zijn, maar hier op Bali lijkt iedereen nog vrij relaxt. Mensen gaan gewoon naar hun werk, alle restaurants zijn open, er wordt nog gedoken en er zijn nog steeds toeristen. Natuurlijk veel minder dan normaal gesproken in deze periode van het jaar. Mensen leven hier van dag tot dag en de locals lijken zich geen grote zorgen te maken.

Wat betreft mijn verblijf hier: ik heb besloten om mijn opleiding hier af te maken. Maar het idee om te werken als duik instructeur probeer ik steeds meer los te laten. De kans is niet heel groot dat ik ergens aan het werk kan als de toeristen wegblijven door grootschalige lock downs. En dan is er nog mijn eigen veiligheid; duiken is leuk en ik voel me fantastisch hier, maar het moet wel veilig zijn allemaal.

Ik probeer van dag tot dag te bekijken wat wijs is om te doen en mijn originele planning wat uit mijn hoofd te zetten. Ik praat hier veel met mensen (uit Europa en Indonesië) over wat de juiste keuze is. Iedereen denkt er anders over en niemand kan echt advies geven omdat niemand op dit moment iets zeker weet.

Ik blijf voorlopig fijn duiken. De opleiding gaat erg goed. Ik krijg steeds meer in de gaten dat dit iets is wat ik graag doe en waarin ik mij goed kan ontwikkelen. Ik vind de opleidingen super interessant en ik leer per dag zoveel, dat ik me soms afvraag of mijn hersenen dat allemaal kunnen opslaan, hihi! Dat, en het feit dat Robert hier bijna is maakt mij blij :)

Ik hou jullie op de hoogte! En eh.. Hou je taai! Ik denk aan jullie en hou het nieuws nauwlettend in de gaten.

Veel liefs,

Een kerngezonde Laura

  • 17 Maart 2020 - 15:15

    Alida:

    He Laus, fijn dat het zo goed gaat en vooral dat Robert heel snel bij je is. Dan heb je alle tijd en gelegenheid om je plannen te bespreken. Ook hier is alles best relaxed. Gewoon aan het werk, het enige wat op de werkvloer anders is zijn alle handpompjes met alcoholgel en voldoende toiletpapier. Verder alles bij het oude. Niet uit eten maar het eten laten bezorgen. Daar is best mee te leven. Succes met de rest van je opleiding en heeeeeel misschien komen wij toch nog naar je toe. Kww.

  • 17 Maart 2020 - 16:00

    Beppe En Pake :

    Hallo Lieve Laura.. Dit bericht maakt ons heel blij Hier zaten wij op te wachten. Dat je het erg naar je zin hebt wisten wij wel .en dat Robert die kant uit gaat...SAMEN...is toch gezelliger. Met ons gaat het goed ondanks alles blijven wij mooi binnen op onze leeftijd. Pake komt helemaal niet buiten ook op advies van velen Tetsie en Meinte bevoorrechten ons in alles.. Meinte moet om ((06.00 uur )) bij Lidl zijn en is een van de eersten die naar binnen gaat... dus met ons komt het wel goed...Veel plezier ,,, Robert komt er aan...Groetjes van ONS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 09 Juli 2019
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 7781

Voorgaande reizen:

10 Februari 2020 - 01 Augustus 2020

Duikopleiding op Bali

11 Februari 2013 - 24 Juni 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: